کیف پول لجر نانو را می توان امن ترین کیف پول بیت کوین دانست. این کیف پول ها برای نگهداری رمز ارز های دیجیتال مثل بیت کوین ،اتریوم و … استفاده میشوند. سطح امنیت در یک کیف پول ارز دیجیتال امری حیاتی است. چون در صورتی که این کیف پول هک شود، ارز از دست رفته قابل بازیابی نخواهد بود. کیف پول لجر انواع مختلفی دارد که از بین آنها ledger nano s و ledger nano x شهرت زیادی دارند. اما کدام کیف پول سخت افزاری لجر نانو برای نگهداری انواع ارز دیجیتال مناسب است؟ در صورتی که بین خرید لجر نانو اس و خرید لجر نانو ایکس تردید دارید، برای مقایسه لجر نانو اس و لجر نانو ایکس در این مقاله همراه ما باشید.

مشخصات نانو لجر S

ابعاد (سانتی متر) ۵.۷ ۱.۷ ۱.۷ x 0.9
وزن ۱۶.۲ گرم
صفحه نمایش OLED
ورودی دو دکمه
ارتباط سیم کشی (میکرو USB)
باتری نه
سازگاری
  • رایانه های رومیزی ۶۴ بیتی (ویندوز ۸+ ، macOS 10.8+ ، لینوکس) ، به استثنای پردازنده های ARM
  • تلفن های هوشمند آندروید ۷+
پشتیبانی از سکه ها و توکن ها ~ ۱۲۰۰ +
GitHub https://github.com/LedgerHQ

 

بررسی اجمالی Ledger Nano S

Ledger Nano S یک دستگاه جمع و جور است که به راحتی در جیب جا می گیرد – طراحی آن شبیه به یک USB معمولی است. راه اندازی اولیه ساده و شهودی است ، حتی برای افراد مبتدی نیز مناسب است.

راحت ترین روش برای مدیریت رمزارزها بر روی دستگاه Ledger از طریق Ledger Live است. این برنامه هم برای دسک تاپ و هم برای موبایل در دسترس است ، اما برنامه تلفن همراه فقط برای دستگاه های Android قابل دسترسی است. این اتصال به یک کابل USB OTG )On The Go) شخص ثالث نیاز دارد که در یک انتها دارای یک پورت میکرو USB است .

Ledger Live تمام عملکردهای استاندارد مورد نظر شما را از قبیل چک کردن مانده ها یا ارسال و دریافت دارایی را در اختیار شما قرار می دهد. اما ، این ویژگی همچنین ویژگی های پیشرفته تری از قبیل  معاملات SegWit ، ادغام ارز و امکان صادرات کلید عمومی گسترده (xpub) را ارائه می دهد. شایان ذکر است که لجر نانو S نیز توسط Binance DEX پشتیبانی می شود  . در حالی که شما می توانید بسیاری از دارایی ها را بطور ساده در Ledger Live مدیریت کنید ، برخی از رمزارزها همچنان به شما نیاز دارند که از نرم افزار کیف پول شخص ثالث استفاده کنید.

نقطه ضعف Ledger Nano S مقدار نسبتاً کم حافظه فلش آن است. اگر می خواهید با یک رمزنگاری معامله کنید ، باید یک برنامه خاص برای آن نصب کنید. از آنجا که هر سکه به یک برنامه جداگانه نیاز دارد ، می توانید همزمان تعداد معدودی را نصب کنید. همچنین ، توجه داشته باشید که حذف یک برنامه بر کلیدها و بودجه شما تأثیر نخواهد گذاشت. اما ، تا زمانی که دوباره برنامه را نصب نکنید ، نمی توانید با آن حساب ارتباط برقرار کنید.

 

نکات مثبت و منفی NANO LEGER S

نکات مثبت

  • پشتیبانی از کلیه blockchain های اصلی و طیف گسترده ای از توکن ها.
  •  استفاده راحت.
  • اضافه کردن سکه ها سریع و راحت است.
  • چندین زبان را پشتیبانی می کند.
  • قیمت قابل قبول.
  • لجر یک شرکت تثبیت شده است که از سال ۲۰۱۴ فعالیت می کند.

منفی

  • فقط می توانید همزمان چند برنامه نصب کنید.
  • استفاده آن نسبت به NANO LEGER X سخت تر است.

قیمت گذاری لجر نانو S

از ژانویه سال ۲۰۲۰ ، لجر نانو S با ۵۹ دلار فروخته می شود.

توصیه می شود همیشه کیف پول های سخت افزاری را مستقیماً از تولید کننده خریداری کنید. خرید کیف پولهای سخت افزاری دست دوم ، خطر به خطر افتادن کلیدهای خصوصی را به همراه دارد.

جمع بندی

Ledger Nano S به دلیل قیمت مناسب و سهولت استفاده یکی از موفق ترین کیف پول های سخت افزاری بوده است. تکرار جدیدتر آن یعنی Ledger Nano X با ویژگی های بیشتر بلکه قیمت بالاتری نیز دارد. Nano S با داشتن سابقه امنیتی خوب در سابقه لجر ، گزینه ای معتبر به عنوان گزینه جایگزین با قیمت پایین تر است.

به طور خلاصه ، Ledger Nano S ممکن است یک انتخاب ایده آل برای کسانی باشد که مایلند با یک کیف پول سخت افزاری ساده و با قیمت مناسب ، سبد خرید خود را تأمین کنند.

نظر خود را بیان کنید