OCO کوتاه شده One Cancels the Other به معنای “یکی دیگری را لغو می کند” نوعی سفارش گذاری در صرافی بایننس است که به شما امکان ثبت دو سفارش به صورت همزمان را می دهد. این نوع سفارش ترکیبی از یک سفارش Limit و یک سفارش Stop-Limit است ولی فقط یکی از این دو سفارش در نهایت اجرا می شود.

به عبارتی دیگر، به محض این که سفارش نیمه یا کامل انجام شود، سفارش دیگری به طور خودکار لغو می شود.

همچنین باید به یاد داشته باشید که لغو کردن یکی از این سفارش ها، سفارش دیگر را نیز لغو می کند.

زمانی که می خواهید در بایننس معامله کنید، می توانید با استفاده از سفارش OCO معامله خود را خودکار کنید. با این کار دو سفارش ایجاد می شود که شانس سود دهی در معامله را بیشتر و زیان را کمتر می کند.

چگونه از سفارش OCO در بایننس استفاده کنیم؟

پس از ورود به حساب بایننس خود، وارد رابط کاربری Basic Exchange شوید و ناحیه ای که امکان مبادله را به شما می دهد (مانند چیزی که در تصویر زیر می بینید) پیدا کنید. بر روی گزینه “Stop-limit order” کلیک کنید تا منو باز شود و سپس گزینه “OCO” را انتخاب کنید.

گزینه OCO در رابط کاربری بایننس

پس از انتخاب گزینه OCO، رابط کاربری جدیدی برای معامله برای شما مانند تصویر زیر باز می شود.

در این رابط کاربری شما امکان ثبت سفارش Stop-limit و Limit را به طور همزمان خواهید داشت.

 

نحوه کار با معاملات OCO در بایننس

استفاده از معاملات OCO در بایننس بسیار ساده است. در اینجا نحوه ثبت یک معامله فروش OCO را در جفت ارز BNBBTC توضیح می دهیم. مانند تصویر زیر از قسمت Stop-limit گزینه OCO را انتخاب کنید و از قسمت Sell BNB که مربوط به معامله فروش می باشد اقدام به ثبت معامله OCO می کنیم.

بخش LIMIT

در اینجا تعیین میکنیم که اگر قیمت BNB تا این مقدار افزایش یافت آن را با همین قیمت بفروشد.

بخش Stop Limit

دقیقا مانند ثبت معاملات Stop-limit عادی است که میتوانید حد ضرر خود را تعیین کنید به این صورت که در قسمت Stop تعیین میکنید که اگر قیمت تا این مقدار کاهش یافت معامله حد ضرر فعال شده و در قسمت Limit قیمت فروش را تعیین میکنید معمولا برای فروش سریع و قرار نگرفتن در صف فروش. قیمت فروش را باید پایین تر از حدضرر قرار دهید. و در قسمت Amount مقدار ارزی که قصد فروش آن را دارید را وارد کنید.

در مثال بالا اگر قیمت BNB تا ۰.۰۰۳۰BTC بالا رود ۵bnb تعیین شده توسط شما به فروش میرسد و اگر قیمت BNB تا ۰.۰۰۲۴۹۵۰ پایین آید حد ضرر فعال شده و مقدار ۵bnb تعیین شده توسط شما با قیمت ۰.۰۰۲۴۹۰۰ به فروش میرسد.

نظر خود را بیان کنید