امور مالی باز به ناگزیر قول داده است که منابع مالی سنتی را به بلاکچین منتقل کند. با انجام این کار ، واسطه، که متولی گرانی قیمت است ، از بین می رود.  

طبق گفته های  Defi Pulse  دپ (Dapp) های مختلف مالی باز به عنوان وثیقه ای بالغ بر ۶ میلیارد دلار ETH در اختیار دارند. این تنها در اتریوم است. 

DeFi dApps در Tron – با لیست اخیر توکن JUST stablecoin ،  پیشرفت های جالب دیگری در شبکه های حاشیه ای مانند IOST کرده است.

عدم تمرکز و نقدینگی در DeFi

جامعه با تمرکز بر اهداف خود ، تمایل زیادی به ایجاد فرصت هایی برای بانک ها و دارندگان توکن ها دارد.

برای این که یکنواخت اجرا شود ، باید بستر قابل اعتماد برای مبادله وجود داشته باشد. یعنی دارندگان سکه می گویند ETH ، می توانند توکن های خود را برای دیگران مبادله کنند. در این حالت bancor به وجود آمد. 

در DeFi ، چنین مبادلاتی از طریق صرافی غیرمتمرکز (DEX) انجام می شود. از آنجا که صرافی هیچ کنترلی بر بودجه آنها ندارد ، امنیت وجود دارد. با این حال ، نقدینگی DEXes هایی که دارای نقدینگی هستند که دارای CEX هایی هستند که گلدانهای عسلی هستند اما مقیاس پذیرتر از سابق هستند که به مقیاس پذیری blockchain اصلی بستگی دارد.

بیشتر DEX ها در اتریوم فعال هستند. دوم ، آنها از سبک های مختلف حراج استفاده می کنند تا اطمینان حاصل کنند که معاملات سریع و بدون لغزندگی گسترده انجام می شود. 

Uniswap یک نمونه اصلی است. در حالی که این یک بازار خودکار جذاب (AMM) بوده است که منبع الهام بخش بوده است ، سیستم عامل های مبادله ای در حال ظهور وجود دارند که درصدد تغییر این کار با تغییر سبک های حراج هستند.

انواع حراج و دلیل اهمیت آنها در DeFi

سبک های حراج با طعم های مختلفی عرضه می شوند. یک DEX می تواند حراج پیشنهاد صعودی – یا حراج انگلیسی را انتخاب کند ، جایی که حراج کنندگان پیشنهاد خود را از قیمت ذخیره (پایین ترین قیمت) اعلام می کنند. بالاترین پیشنهاد دهنده برنده می شود. 

حراج هلندی برعکس حراج انگلیسی است. حراج با قیمت بالایی شروع می شود و پیشنهاد خود را کاهش می دهد تا زمانی که یک پیشنهاد دهنده تماس بگیرد. مزیت این مزایده سرعت است. 

حراج پیشنهادی قیمت اول بدون هیچگونه اطلاعات آزاد بسته می شود. مناقصه ها در یک پاکت قرار داده می شوند ، مهر و موم شده و بعداً با حضور کلیه داوطلبان بازگشایی می شوند. بالاترین پیشنهاد برنده است. حراج رویکری مشابه قیمت پیشنهادی با قیمت اول مهر و موم شده است اما در عوض ، این کالا با قیمت دومین پیشنهاد دهنده ارائه می شود.

صرف نظر از نوع حراج که توسط یک DEX به کار رفته است ، هدف اصلی آنها سرعت و کارایی است. این دو شیوع داوری را تعیین می کنند. داوری ، هنگامی که به طور مؤثر از آن سوءاستفاده شود ، فرصتی برای درآمدزایی است. 

در DeFi ، این کود مناسب برای کشاورزان Yield است که برای بهره برداری از پروتکل تجاری بین پروتکل های مختلف تجارت می کنند و از طریق ناکارآمدی پروتکل سودهای مطلوب کسب می کنند. این اختلافات چیزی است که DeFi را جالب می کند و سرمایه گذاری فعلی بازار غیر متمرکز را رقم می زند .

معرفی Bounce finance

مانند حراج ها ، صرافی ها باید در یک فضای رقابتی ترجیحا با عرضه محدود توکن ها و زمان تعیین شده انجام شوند. 

bounce finance می خواهد دوباره ساخت جهان مبادله توکن ها با برخی از جنبه های بهبود یافته با اقتباس از Uniswap و آرزوی امور مالی غیر متمرکز را محقق کند. 

چگونه کار می کند

برای تبادل پول در صرافی bounce finance ، باید یک استخر وجود داشته باشد اما سازنده استخر مسئول رسیدگی است. به عنوان مثال ،اندازه استخر ، تعداد توکن ها پارامترهای عملیاتی را تعیین می کند ، حداکثر مقدار ETH – یک پروژه مبتنی بر اتریوم ، پذیرفته شده برای مبادله ، مدت زمان استخر و نوع استخر ترجیح خود را مشخص می کند .

Bounce Token BOT

در Bounce Finance دو نوع استخر وجود دارد. 

مبادله ای با نسبت ثابت که در آن همه توکن ها ایجاد استخر و ETH در همه زمان ها ثابت است – این همان “نرخ مبادله یکسان در تمام مدت زمان زندگی استخر است”. در این ترتیب ، کاربر پس از تأیید معامله ETH خود ، پیشنهاد خود را دریافت می کند. نیازی نیست که هر دو طرف منتظر بمانند تا استخر بسته شود. 

در همین حال ، در مبادله نسبت Dynamic ، نسبت مبادله بستگی به مقدار ETH و تعداد نشانه های موجود در استخر دارد. کاربران و توکن ها فقط هنگامی که استخر بسته می شود دارایی خود را دریافت می کنند. نرخ مبادله نهایی بسته به اینکه میزان bounce finance به حد نصاب رسیده باشد تعیین می شود.

پس از ایجاد استخر ، مردم می توانند در ازای ETH حراج شده ، توکن های های سپرده شده را حراج کنند. مبادله قبل از اتمام زمان انقضا انجام می شود .

در صورت انباشت ETH کمتر یا مساوی با سطح گزاف ، مبادله موفقیت آمیز خواهد بود. اگر مقدار انباشته بیش از حداکثر مقدار ETH جمع آوری شده باشد ، مبلغ اضافی به آدرس فرستنده ارسال می شود. 

رقابت پذیری به طور خودکار در Bounce Financial ریشه می یابد. با تخصیص استخر از پیش تعیین شده و نرخ آن بسته به تقاضا ، نوع حراج آن از لحاظ سرعت و کارایی به صورت اولیه و برای اولین بار ارائه می شود.

در حال حاضر ، فقط مبادله با نسبت ثابت در دسترس است. علاوه بر این ، ETH تنها سکه پشتیبانی شده است به این معنی که توکن های مبتنی بر اتریوم فقط با هزینه ای معادل ۰.۲ درصد در هر تراکنش می توانند برای ETH تعویض شوند. 

هنوز ، Bounce Finance یک پروتکل کاملاً غیرمتمرکز است که کاربران می توانند با اختیار خود به هر استخر بپیوندند و به  ریسک خود اعتماد کنند. 

 توکنومتر توکن BOT و توزیع آن

BOT ابزار و توکن مورد استفاده در Bounce Financial است. سازنده آن گفته است که کارکرد اصلی آن دلیل جذب کاربران جدید به سیستم عامل بوده است. 

۵۰۰،۰۰۰ توکن BOT به عنوان کل عرضه وجود دارد. ۹۴ درصد از این توکن ها برای استخراج نقدینگی اختصاص می یابد. 

در اینجا ، کاربران مبادله ETH برای محاسبه سهم در نقدینگی استخر استفاده می شوند. هرچه سهم بالاتر باشد (بسته به میزان نقدینگی روزانه ETH روزانه استخر) ، توکن های BOT بیشتری به دست می آورند. 

هر روز ، ۱۵۰ علامت BOT (خرد شده از ۳۰۰ BOT) برای معدن نقدینگی کنار گذاشته می شود تا زمانی که مقدار تعیین شده سوخت برای معدن نقدینگی تمام شود. به نظر می رسد این مقدار زیاد است ، اما هیچ چیزی برای ایجاد BOT جدید ندارید. کارگران استخراج باید برای ایجاد نشانه های جدید BOT در هر چرخه ۲۴ ساعته کار کنند (هزینه های بنزین اتریوم و هزینه های پلتفرم را بپردازند) و این یک ارزش پایه برای ایجاد هر BOT ایجاد می کند. اگر این توکن ها دریافت نشود ، برای همیشه سوخته و از عرضه خارج می شوند. می توانید این مورد را با معادن بیت کوین های جدید مقایسه کنید . این کار نقدینگی جدیدی را در بازار به ارمغان می آورد و باعث می شود این یک توزیع توکن بسیار عادلانه در مقایسه با اکثر صرافی های توکن غیرمتمرکز می باشد.

از نظر فنی ، برای ایجاد یک استخر bounce finance ، یک بار هزینه بسته به استخر بسته شده است. از توکن های اضافی نیز برای پاداش تیم توسعه – بنیانگذاران جک لیو و شنلر سونگ – و کسانی که در پروتکل حکومتداری کمک می کنند ، استفاده می شود.

BOT Staking

اینجاست که سرگرمی واقعاً شروع می شود. همه استکر BOT هر ۲۴ ساعت پاداش خود را دریافت می کنند .

عملکرد بازار

با این وجود ، bot یکی از بهترین سهم ها بوده است. معاملات آن با قیمت ۵۳۰ دلار ، همچنان در حال نوسان است که ۳۹ درصد از بالاترین زمان خود که از ۸۶۹ دلار به ۱۰ آگوست رسید ، پایین آمد.

اقدام قیمت گزاف گویی Bounce Token BOT

BOT در Uniswap V2 و Hoo ذکر شده است. بازار BOT / ETH بسیار روان و با ارزش است.

Bounce Token BOT Markets

کاتالیزور قیمت کوتاه مدت

  • BOT در حال حاضر از ۹۴ دلار بالاتر رفته است و اکنون چند هفته است که در بازار است. این میزان تقاضای کاربرانی را که می خواهند نقدینگی نشانه ها را افزایش دهند ، برجسته می کند – دقیقاً همانطور که در Uniswap انجام می دهند ، اما در همان زمان. BOT اکنون با ۴۳۵ دلار معامله با میانگین حجم معاملات روزانه ۱۸۰،۵۴۷ دلار Coingecko در حال  معامله است .
  • تاکنون بیش از ۱۲۶۵ استخر بازپرداخت مالی ایجاد شده است هرچه استخر بیشتر ، فعالیت بیشتری داشته باشد و جوایز چشمگیرتری نیز برای کشاورزان محصول وجود داشته باشد. دو هفته پس از راه اندازی ، بیش از ۱۵۰،۰۰۰ ETH در بیش از ۶۰،۰۰۰ تراکنش مبادله شده است.
  • BOT را می توان در Uniswap ، یک DEX موفق و با حجم بالا معامله کرد. اگر پروژه به حالت کشش درآید ، ممکن است مبادله ای متمرکز مانند Binance این توکن را در لیست قرار دهد.
  • برای تجربه کاربر ، توسعه تیم دائماً رابط کاربری خود را بهبود می بخشد. صفحه اصلی Bounce Finance اکنون چند زبانه است و از کانتونی پشتیبانی می کند.
  • مانند Uniswap ، پروژه ها اکنون در حال شروع به لیست و توزیع نشانه های خود از Bounce Finance هستند. آخرین شبکه (Keysians (KEN است که می خواهد شبکه blockchain را تأمین مالی کند. سپس (StrongBlock (STRONG وجود داشت ، و به زودی (Ethereum Resonance (ETR نشانه خود را بر روی پلتفرم توزیع می کند. هر دو نشانه حرکت های صعودی قوی را ثبت کردند. پیشنهادات DEX اولیه (IDO) امکان مناقصه رقابتی را فراهم می کند ، که به زودی ممکن است یک بستر ارجح باشد.

کاتالیزور قیمت بلند مدت

  • برای افزایش تقاضا برای BOT ، کاربران اکنون می توانند استخرهایی را ایجاد کنند که فقط برای دارندگان BOT در دسترس باشد.
  • بنیانگذار – چندلر سونگ که مدیرعامل ANKR نیز هست ، انگیزه ای برای پول ندارد ، اما بیشتر می خواستند ببینند که آیا می توانند نوع جدیدی از محصولات مالی غیرمتمرکز را بسازند یا خیر. او با یک فلسفه روشن هدایت می شود ، همانطور که صحنه DeFi تکامل می یابد. هیچ نقشه راه غیرواقعی وجود ندارد و او می گوید بسته به جایی که صنعت پیش می رود ، Bounce Token تکامل می یابد و سازگارتر می شود.
  • مکانیسمی وجود دارد که هزینه های آن بطور مرتب تقاضای بیشتر ساختمان را تخریب می کند. 
  • Bounce Finance در راهی است برای تغییر نحوه کار مزایده. آنها همزمان با هماهنگی ویژگی ها در Uniswap و سایر سیستم عامل های مبادله پیشرو ، اما هنوز هم برای همه مجموعه شرکت کنندگان غیر متمرکز و جذاب هستند.
  • Bounce Finance اکنون برای استیکرها و شرکت کنندگان در BOT درآمد ایجاد می کند. هزینه ۰.۲٪ برای کلیه معاملات شارژ می شود. این امر سپس به استخرهای زباله ای ارسال می شود. پاداش سهام با تقاضای مبادله تعیین می شود. این کارگران معدن نقدینگی را تشویق می کند تا بلافاصله از BOT تازه استخراج شده خود برای تأمین تقاضای بیشتر بهره ببرند.
  • صحبت از حراجی ها و اولین استخر توسط بنیانگذاران در اوایل اوت راه اندازی شد. وی قصد دارد تا ضمن جلوگیری از تمرکز از طریق فعالیت های ناعادلانه نهنگ ، مدل های حراج متعددی را افزایش دهد. از ۸ آگوست توزیع پاداش بر اساس تعداد مبادلات به جای مقدار “ETH” خواهد بود ، و باعث ایجاد مانع از دستکاری می شود. برای جلوگیری از کلاهبرداری ، اخیراً Pool ID به عنوان بخشی از جستجو اضافه شد.

نظر خود را بیان کنید